loading...
سرگرمی های با حال,شیراز کیدز Shirazkids.ir
لینک باکس سرزمین سرگرمی های باحال
>
Hessi بازدید : 913 سه شنبه 07 شهریور 1391 نظرات (0)

براي بيشتر مردم سفر فقط به معني حضور در جايي دور از محل زندگي به شمار نمي‌رود، بلكه سفر به معني تماس نزديك با طبيعت، ساير فرهنگ‌ها و مردم است. يكي از اصلي‌ترين جاذبه‌هاي نيمه‌طبيعي را در سراسر دنيا مي‌توان باغ وحش‌ها دانست.

اماكني كه در آن گردشگران و بازديدكنندگان اين امكان را دارند تا از نزديك و بدون ترس از هر گونه حمله يا آسيبي از سوي حيوانات آنها را مشاهده كرده و در محيطي شبيه فضاي زندگي‌شان، رفتارهاي آنها را به تماشا بنشينند.

باغ وحش‌ها همواره يكي از اصلي‌ترين نقاطي هستند كه گردشگران به ديدن آنها مي‌روند و هرچه ميزان وجود گونه‌هاي حيات وحش و وجود گونه‌هاي نادر حيوانات در اين باغ وحش‌ها بيشتر باشد، ميزان استقبال نيز بيشتر خواهد بود.

در اين شماره از 10 تايي‌ها به معرفي 10 باغ وحش مشهور جهان به انتخاب سايت «از بشريت بخواهيد انسان‌تر باشد» مي‌پردازيم.

معيار انتخاب از سوي اين پايگاه ميزان انطباق فضاهاي تهيه شده در باغ وحش‌ها با محيط اصلي زندگي حيوانات و همچنين خدمات ارائه شده در آنها به گردشگران است.

باغ وحش وين
براي ديدن بهترين باغ وحش دنيا بايد به شهر وين سفر كرد. اين باغ وحش در قرن17 ميلادي تاسيس شده و مي‌توان آن را قديمي‌ترين باغ وحش عمومي دنيا دانست.

اين باغ وحش داراي سطح استاندارد بسيار بالايي براي محافظت از حيوانات و همچنين خدمات ارائه شده به بازديدكنندگان است و از همين رو بسياري آن را قصر حيوانات مي‌نامند.

باغ وحش وين يكي از جاذبه‌هاي اصلي گردشگري اين شهر به شمار مي‌رود و تقريبا بيشتر گردشگران و مسافراني كه به اين شهر سفر مي‌كنند از اين باغ وحش نيز ديدن مي‌كنند. آمارهاي رسمي نشان‌دهنده بازديد سالانه هزاران گردشگر از اين باغ وحش است.

باغ‌وحش‌ برونكس ‌نيويورك
باغ وحش برونكس با داشتن بيش از 6000گونه جانوري و مساحتي بسيار زياد به كلانشهر باغ وحش‌هاي دنيا مشهور است.

اين باغ وحش نسبت به ساير باغ وحش‌هاي اين فهرست جديدتر است و سال 1899 افتتاح شده است.

يكي از مهم‌ترين حيوانات موجود در اين باغ وحش پلنگ برفي يا پلنگ سفيد است كه از گونه‌هاي بسيار نادر در جهان به شمار مي‌رود.

اين باغ وحش علاوه بر نمايش حيوانات در شكل يك باغ وحش، داراي عنوان اولين مركز مطالعات علمي جانوران شكارگر است.

باغ‌ وحش ‌‌برلين
براي تصور كردن اهميت بزرگ‌ترين باغ وحش دنيا تنها كافي است اعلام كنيم بيش از 14 هزار حيوان مختلف در آن زندگي مي‌كنند و سالانه بيش از سه ميليون گردشگر به ديدن آن مي‌روند.

اين باغ وحش در كنار داشتن اين عنوان، همچنين صاحب يكي از بزرگ‌ترين آكواريوم‌هاي دنياست و بازديد از آن، امكان انجام يك مطالعه كامل بر زندگي حيوانات خشكي و آبزي را براي هر بازديدكننده‌اي فراهم مي‌كند.

اين باغ وحش كه امروزه يكي از اصلي‌ترين جاذبه‌هاي گردشگري شهر برلين محسوب مي‌شود سال 1841 تاسيس شده و در كنار وجود حيوانات و آكواريوم، به دليل داشتن مجسمه‌هاي فيل كه از نظر معماري داراي اهميت و شهرت زيادي هستند نيز در سطح دنيا شناخته شده است.

باغ‌ وحش لوژان (آرژانتين)
اين باغ وحش را مي‌توان يكي از عجيب‌ترين باغ وحش‌هاي دنيا دانست. باغ وحشي كه بازديد از آن نياز به شهامت و ماجراجويي زيادي دارد.

در باغ وحش لوژان كشور آرژانتين برخلاف ساير باغ وحش‌هاي دنيا، تنها خريد و تهيه بليت براي بازديد از حيوانات كافي نبوده و شما بايد ابتدا دوره كوتاه يكساعته در مورد حيوانات و رفتارهاي آن بگذرانيد و پس از آن برگه تعهدنامه‌اي امضا كنيد كه در آن ذكر شده شما با مسووليت خودتان از اين باغ وحش بازديد كرده‌ايد و در صورت هر اتفاقي براي شما هيچ كسي پاسخگو نيست.

پس از طي شدن اين مراحل شما وارد عجيب‌ترين باغ وحش دنيا مي‌شويد؛ باغ وحشي كه در آن شما اجازه داريد آزادانه وارد قفس تمام حيوانات وحشي و اهلي شده و به آنها دست بزنيد.

باغ ‌وحش‌ سنگاپور
پنجمين باغ وحش اين فهرست را مي‌توان باغ جانورشناسي دانست. در حقيقت اين باغ وحش، اولين مركز مطالعات حيوانات در محيط آزاد به شكل باغ وحش به شمار مي‌رود.

گردشگران در اين باغ وحش تجربه‌اي منحصر به فرد از مشاهده حيوانات خواهند داشت، زيرا در اين باغ وحش شما خود را كاملا كنار حيوانات حس مي‌كنيد و در مورد حيوانات اهلي تنها يك خندق كوچك بين محل زندگي حيوانات و بازديدكنندگان قرار داشته و براي حيوانات گوشتخوار و وحشي نيز ديوار‌ها و حفاظ‌هاي جداكننده محيط زندگي اين حيوانات از بازديدكنندگان ، از جنس شيشه‌هاي مخصوص و نامرئي است. در اين باغ وحش بيش از 2000 حيوان زندگي مي‌كنند.

باغ ‌وحش برمودا
جزاير برمودا تنها به دليل ماجراهاي اسرارآميز دريايي خود مشهور نيست، بلكه اين منطقه يكي از مراكز اصلي گردشگري در قاره آمريكاست و همچنين آكواريوم، موزه و باغ وحش آن داراي شهرتي جهاني است.

اين باغ وحش سال 1926 افتتاح شده و بخشي از آن به صورت جزايري طبيعي است كه حيوانات در آن در محيط آزاد و طبيعي خود زندگي مي‌كنند.

يكي از اصلي‌ترين جاذبه‌هاي اين باغ وحش، آكواريوم بسيار پيشرفته و زيباي آن است كه انواع گونه‌هاي نادر حيوانات دريايي و آبزيان در آن زندگي مي‌كند و به باور بسياري از گردشگران، بهترين بخش اين باغ وحش به شمار مي‌رود.

اين آكواريوم داراي حجمي بالغ بر 145 هزار گالن آب است كه بيش از صدها گونه آبزي در آن به سر مي‌برند.

در كنار اين مجموعه، در اين باغ وحش گونه‌هاي حيواني كشورها و مناطق مختلفي مانند استراليا وجود دارد كه در آن گونه‌هاي جانوري هر منطقه در فضايي مشابه محيط زيست اصلي خود زندگي مي‌كنند.

باغ‌ وحش‌ لندن
اين باغ وحش مشهور در شمال شهر لندن قرار گرفته و تاريخ افتتاح آن به سال 1828 ميلادي يعني زماني كه به عنوان مركز علمي مطالعه حيوانات آغاز به كار كرد، بازمي‌گردد.

اين باغ وحش همواره در ارائه سرويس‌ها و خدمات به گردشگران پيشتاز بوده و امروزه نيز خدمات و امكانات ويژه‌اي به مراجعه‌كنندگان خود ارائه مي‌كند.

به‌عنوان‌ نمونه براي اولين بار در دنيا بخش ويژه نمايش خزندگان در سال 1849، نخستين آكواريوم عمومي براي نمايش آبزيان در سال 1853 و نخستين نمايشگاه حيوانات خانگي در سال 1938 در اين باغ وحش به بازديدكنندگان ارائه شد.

امروزه اين باغ وحش به دليل داشتن بيش از 600 گونه حيواني يكي از غني‌ترين مراكز مطالعات و نمايش حيوانات در جهان به شمار مي‌رود.

علاوه بر اين موضوع بايد در نظر داشت كه 112 گونه جانوري موجود در اين باغ وحش جزو گونه‌هاي نادر به شمار مي‌روند و امكان ديدن آنها در همه جا وجود ندارد.

باغ‌وحش ژوهانسبورگ‌
اگرچه باغ وحش ژوهانسبورگ در سال 2003 يكصدمين سالگرد تاسيس خود را جشن گرفت، ولي اهميت اين باغ وحش تنها قدمت و ديرينگي آن نيست، بلكه خدمات جانبي اين باغ‌وحش آن را در رده هشتم بهترين باغ وحش‌هاي دنيا قرار داده است.

براي نمونه باغ وحش ژوهانسبورگ اولين باغ وحش دنياست كه در قفس حيوانات خود دوربين‌هايي قرار داده كه به صورت شبانه‌روزي مي‌توان از طريق اينترنت آنها را ديد.

علاوه بر اين، باغ وحش ژوهانسبورگ جزو معدود باغ وحش‌هاي دنياست كه براي گردشگران و مراجعه‌كنندگان خود تورهاي بازديد شبانه برگزار مي‌كند.

باغ‌ وحش پكن
اين باغ وحش را مي‌توان يكي از قديمي‌ترين باغ وحش‌هاي جهان دانست. باغ وحش پكن در دوره سلسله مينگ تاسيس شد و البته به صورت خصوصي در اختيار خاندان سلطنتي بود و پس از آن سال 1908 با نام باغ ده هزار جانور به صورت باغ وحش عمومي و همگاني درآمد.

در وهله نخست عنوان عجيب و غريب باغ وحش سبب شد تا افراد زيادي براي ديدن آن هجوم بياورند، ولي در حقيقت حيوانات به نمايش درآمده در آن چندان متنوع نبوده و موجب دلسردي بازديدكنندگان شد.

سرانجام سال 1950 ميلادي باغ وحش براي مدتي تعطيل شد و پس از بازسازي و تغييرات گسترده، مجدد درهاي آن به روي علاقه‌مندان باز شد.

اين بار اوضاع براي باغ وحش پكن متفاوت بود، زيرا بيش از 7000 حيوان در قالب 600 گونه در اين مكان سكنا داده شده بودند و اين تعداد زياد گونه‌هاي جانوري خود گوياي اهميت باغ وحش پكن بود. امروزه باغ وحش پكن را مي‌توان يكي از اصلي‌ترين جاذبه‌هاي گردشگري اين شهر و كشور دانست.

باغ‌وحش بليز
بليز، پايتخت كشوري با همين عنوان و داراي جمعيتي حدود 330 هزار نفر در آمريكاي مركزي است كه نام آن براي بيشتر مردم چندان شناخته شده نيست.

باغ وحش بليز سال 1983 به عنوان يك پارك طبيعي افتتاح و رفته رفته به محل نگهداري بيش از 125 گونه جانوري مختلف در مساحتي بالغ بر 4000 مترمربع تبديل شد.

امروزه اين باغ وحش در فاصله 30 مايلي غرب شهر بليز قرار دارد و بيشتر شهرت خود را مديون وجود گونه‌هاي نادر ايگواناي سبز رنگ است.

علاوه بر اين، يكي از برنامه‌هاي اصلي اين باغ وحش، مراقبت و نگهداري از حيوانات مجروح و آسيب‌ديده و درمان آنهاست.

نكته مهم در اين پروسه درماني اين است كه اين حيوانات پس از مداوا شدن مجدد در طبيعت رها مي‌شوند.

گردشگران و بازديدكنندگان از اين باغ وحش در كنار مشاهده گونه‌هاي مختلف حيات وحش مي‌توانند از مراحل مداوا و نگهداري حيوانات نيز بازديد كرده و در صورت علاقه در آن مشاركت نمايند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد این وب ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 947
  • کل نظرات : 649
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 378
  • آی پی امروز : 69
  • آی پی دیروز : 65
  • بازدید امروز : 994
  • باردید دیروز : 257
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,757
  • بازدید ماه : 7,268
  • بازدید سال : 41,605
  • بازدید کلی : 4,358,739